مصاحبه آرشیو خبر ها
هوش خدیرا تفاوت ایجاد می کند ، فقط یک پیرلو وجود دارد [بخش دوم]

هوش خدیرا تفاوت ایجاد می کند ، فقط یک پیرلو وجود دارد [بخش دوم]

مکس روز گذشته در برابر میکروفون اسکای اسپورت و فابیو کارتزا قرار گرفت، در استودو بپه برگومی، بوبان، ماسیمو مائورو، استفانو دی گراندیس و آلسیو تارکینو خلاصه ای از آنچه که در این فصل بر یوونتوس گذشت بیان کرد، به دلیل طولانی بودن آن را در به تدریج در سایت قرار می دهیم:

 

آیا مسئله ای هست که اگر به عقب برگردید در بازیهای اول تغییرش دهید؟

 

نه من ذهن روشنی داشتم، ما در ابتدای فصل مارکیزیو و خدیرا را نداشتیم. خدیرا تقریبا دو سال بود که بازی نکرده بود، او یکی از بهترین هافبک های جهان است و پیدا کردن کسی که از او بهتر باشد دشوار است، او با کیفیت بوده و قدرت بدنی بالایی دارد، دوست دارد در جریان بازی باشد و از لحاظ بازیخوانی هم باهوش است. بازیکنانی هستند که وقتی نصف مطلب را هم بهشان بگویید کافی است و لازم نیست 1 ساعت را صرف توضیح چیزهای مختلف کنید، آنها تفاوت ایجاد می کنند، پوگبا فوق العاده پیشرفت کرده و پخته تر بازی می کند. البته هنوز هم بخش هایی از بازیش مرا عصبانی می کند.

 

نقطه ی قوت شما این است که می دانید چطور تعویض کنید، مثلا مقابل تورینو یک مدافع را وارد زمین کردید و در نهایت بازی را بردید

 

آنجا خوش شانس بودم (می خندد) ‌.

 

شما در مقابل ناپولی هم همین کار را کردید، دیبالا را بیرون کشیدید و بازی را بردید، اما مهم تر از همه حتی وقتی که مطبوعات و هواداران به شما فشار می اوردند، خوب انتخاب می کردید و راه خودتان را می رفتید:

 

بله من در ابتدای فصل مورد انتهاد واقع می شدم، اما دیبالا کسی نیست که آلگری نفهمد که قرار است به یکی از بهترین بازیکنان جهان تبدیل شود، در همان نگاه اول این را فهمیدم. شما با اولین پاسی که در تمرین می دهد این را متوجه می شوید که چه کسی از همه باهوش تر است. اما دیبالا از پالرمو آمده بود، یک تیم کاملا متفاوت، او آنجا تنها یک بار در هفته بازی می کرد، در پالرمو و یا ساسولو که زازا از آنجا می آمد،قضیه همان است، با کیفیتی متفاوت. در ساسولو می توانید یک بازی را ببرید ، اما بعد از آن یکی را مساوی کنید و ببازید و هیچ فشاری رویتان نباشد. سیمونه به ناپولی گل زد بعد مقابل بلونیا بازی کرد، او فیکس بود اما یک شوت هم نزد، چون تمام هفته درگیر بود، تا اینکه بالاخره به یک تعادل ذهنی رسیدند.

 

 

آنها عادت کردند که هر 3 روز بازی کند و مجبور باشند ببرند، شرایطی را ایجاد کنند که پیروز شوند، بعدش دیبالا عادت کرد زیر فشار بالا بازی کند، او وقتی در پالرمو بود فضای زیادی داشت، در یوونتوس فضای کمی در اختیار دارید و نمی توانید راحت بازی کنید، پس مجبورید که گاهی به عقب برگردید. اما دیبالا هنوز هم جا برای پیشرفت دارد، باید کار با پای راسش را بهبود ببخشد، چرا که الان همیشه توپ را روی پای چپش می آورد، باید یاد بگیرد چطور پاس گل های بیشتری بدهد، چون که با توجه به کیفیتی که دارد، تعداد پاس گل هایش امسال کم بوده است. همه ی این بازیکنان جوان کیفیت فوق العاده ای دارند و یوونتوس از این لحاظ خیلی خوب کار کرده است، چرا که بهترین جوانان را در اختیار گرفته است، اما باید کمی صبور باشند.

 

در مورد روگانی هم همین اتفاق افتاد …

 

روگانی هم یک نفر دیگر بود که از امپولی آمده بود … اولین چیزی که گفتم این بود که: دنیله همه ی شما را به تحسین واداشته چون کارت نگرفته است.

 

زمانی بعد از بازی ساسولو بوفون ایستاد و چند حرف خیلی مهم زد، و بعد از آ یک جورهایی شما دیگر گل نخوردید، آیا به خاطر تغییر ذهنیت بود و یا تغییر سیستم؟

 

پایه و اساسش بارزالی و بونوچی و کیه لینی بودند، آنها 14٪ و 19٪ بازی ها را با هم بازی کردند و خیلی کم با هم بازی کردند، ما بازی ساسولو را مرور کردیم بعد با کادر فنی به هم نگاه کردیم و لبخند زدیم، چون در نهایت وقتی نکات منفی وجود داشته باشد و شما هم منفی فکر کنید، همه اش مسائل بد را می بینید. ما بازی ساسولو را 1‐0 باختیم اما طوری با ما رفتار شد که انگار با اختلاف 3‐4 گل باخته ایم، اما بازی برگشت را بردیم با اینکه شاید لایق پیروزی نبودیم، اما آن موقع فقط نکات منفی را می دیدیم، بعد از حرف های جیجی ما همه به هم نگاه کردیم و کم کم قدم های کوچک را برداشتیم، با این حال در حال حاضر تیمی داریم که باید برای نجات دادن ما بجنگند، مثلا بازی مقابل امپولی با اینکه برده بودیم و همه باید قائدتا به خاطر پیروزی شاد می بودند، همه نگران و ناراحت بودند و آنجا بود که فهمیدم که در مسیر صحیح قرار داریم. من به بچه ها گفتم که به جدول نگاه نکنند، چون اینکار مثل این است که بخواهیم خودمان را از برج به پایین پرت کنیم. بهشان گفتم که تا کریسمس باید به 6 امتیازی صدر جدول برسیم و در ماه مارس در سه امتیازی تیم اول باشیم، اما بچه ها کار فوق العاده ای کردند و تاریخ را از اول نوشتند، همه ی رکورد ها قابل شکستن هستند اما بردن 25 بازی از 26 بازی و گل نخوردن در خانه فکر نکنم تکرار شود.

 

وقتی هرنانس را برایتان خریدند چه واکنشی داشتید؟

 

بازیکنانی که در دسترس من هستند، بهترین ها هستند. هرنانس کسی است که حالا در نقش جلوی مدافعین جا افتاده است، او بازیکن باهوشی است، دو پاست، او باید بتواند در بازی سازی روی حرکات طولانی بهتر کار کند، اما جزء بازیکنانی است که می تواند پاس بلند و کوتاه بدهد و سر بالا بازی می کند، پس توپ های بلند که به مرکز زمین می آید را می تواند بگیرد، اما طبیعی است که خصوصیات متفاوتی دارد، همه از پیرلو می گویند، اما فقط یک پیرلو وجود دارد.

 

آیا می تواند در پست هافبک جلوی مدافعین بازی کند ، در حالیکه خصوصیات دفاعی خوبی ندارد؟

 

من چنین اعتقادی ندارم ، هرنانس در برابر دفاع بازی کرده و خوب بوده ،  مقابل سمپدوریا چند بار بازیکنان دیگر دچار اشتباه شدند که هرنانس جبرانش کرد. حالا بدون مارکیزیو ، ما فقط او و لمینا را برای این پست داریم ، لمینا بازیکنی است که قدرت بدنی بالایی دارد ، اگر کسی بازیش را دیده باشد می گوید او خیلی قوی است ، اما برعکس ، او معمولا خوب جاگیری نمی کند : او بازیخوانی نمی کند ، گاهی توپ ربایی می کند ، اما خب اگر ۶۰ پاس برابرش رد و بدل شود بالاخره ۵ را قطع می کند ، اما در عوض ۵ بار هم به تیم مقابل اجازه ی ضد حمله می دهد.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: